Fri frakt på köp över 349kr

Allmänna villkor

Allmän information

Stoppa sosseriet drivs av ADBO Sverige AB med org. nr 559085-0524, som är ett helägt dotterbolag till Sverigedemokraterna 802018-1791.

Allt material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och får ej användas utan ADBO Sverige ABs skriftliga tillstånd.

Betalning

Alla priser visas i svenska kronor (sek) och inkluderar lagstadgad svensk moms på 25 procent.

Fraktavgifter är inte inkluderat i priserna och kommer att anges separat vid ditt köp.

Betalningsalternativ som erbjudas är direktbetalning/förskottsbetalning via betalkort samt betallösning i samarbete med extern part Klarna. Se Qliro hemsida för betalningsvillkor mm.

Leverans samt frakt

Vi är endast skyldiga att leverera produkter som finns tillgängliga i vårt lager. Vi reserverar oss också för eventuell slutförsäljning av produkterna tills de har lämnat vårt lager. Om en produkt inte är tillgänglig i lager kommer vi att kontakta dig och om så önskas återbetala eventuellt erlagt belopp utan dröjsmål. Alternativt vara behjälpliga med likvärdig produkt i samma prisklass. Vidare åtar vi oss inte heller att anskaffa beställda produkter från något annat håll.

Fraktkostnaden varierar beroende på beställda produkter. Kostnaden för frakt redovisas separat i varukorgen.

Leveranstiden är i vanliga fall 3-7 arbetsdagar, om inget annat anges för produkten.

Vi levererar dina produkter till den leveransadress som du angav i din beställning. Det är ditt ansvar som köpare att uppge korrekt leveransadress.

Produkter inköpta via Stoppa sosseriet levereras endast till leveransadresser inom Sverige, Finland, Danmark och Norge.

Ångerrätt och reklamation

När du handlar från Stoppa sosseriet har du enligt lag rätt att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller 14 dagar från det att du tagit emot varan enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Ta kontakt med oss på info@stoppasosseriet.se för mer information om hur du går vidare, och kom ihåg att bifoga ordernumret i din kontakt med oss.

Återbetalningar sker automatiskt med samma betalningsmetod som användes för att betala för dina produkter. Om betalningen skedde genom förskottsbetalning kommer återbetalningen att göras till det konto som betalningen gjordes från. Vid behov kan vi därför behöva be dig om dina kontouppgifter.

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga. Om du upptäcker något fel på en vara ska du som kund utan förhinder kontakta info@stoppasosseriet.se. Kom ihåg att bifoga ordernumret i din kontakt med oss.

För att Stoppa sosseriet ska kunna godkänna en reklamation så ska klagomål framföras inom två månader från det att du mottagit varan.

Stoppa sosseriet förbehåller sig rätten att neka en reklamation.

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Ej uthämtad försändelse

Försändelser som inte hämtas ut och som går i retur innebär extra kostnader för oss. Stoppa sosseriet förbehåller sig rätten att ta ut en avgift att täcka dessa kostnader.

Stoppa sosseriet förbehåller sig rätten att skicka ut en faktura på resterande belopp om ordersumman ej täcker avgiften.

Din order

Har du frågor om din order, kontakta gärna vår kundtjänst på info@stoppasosseriet.se för mer information. Kom ihåg att bifoga ordernumret i din kontakt med oss.

Personuppgifter

När du handlar hos Stoppa sosseriet registreras dina personuppgifter i vårt system. Stoppa sosseriet behandlar all personlig information enligt bestämmelserna i personuppgiftslagen - GDPR. Uppgifterna som du lämnar till oss hanteras konfidentiellt och ingenting förs vidare till tredje part.

Dina uppgifter används endast i syfte att fullfölja din order och för att ge dig så god service som möjligt. Stoppa sosseriet sparar e-postuppgifter för framtida erbjudanden.

Du har rätt att begära ut dina uppgifter eller att få dessa raderade genom att en förfrågan skicka till info@stoppasosseriet.se.

Övrigt

Stoppa sosseriet ansvarar ej för förseningar orsakade av omständigheter vi ej kan råda över. Exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, ändrade myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, tekniska problem eller fel i el-/tele-/dataförbindelser, krig, terrorism, arbetskonflikter, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser.

För övriga frågor kontakta oss på info@stoppasosseriet.se.

 

Tack för att du kontaktade oss! Vi återkommer inom kort. Tack!