Returpolicy
Vi är endast skyldiga att leverera produkter som finns tillgängliga i vårt lager. Vi reserverar oss också för eventuell slutförsäljning av produkterna tills de har lämnat vårt lager. Om en produkt inte är tillgänglig i lager kommer vi att kontakta dig och om så önskas återbetala eventuellt erlagt belopp utan dröjsmål. Alternativt vara behjälpliga med likvärdig produkt i samma prisklass. Vidare åtar vi oss inte heller att anskaffa beställda produkter från något annat håll.
Fraktkostnaden varierar beroende på beställda produkter. Kostnaden för frakt redovisas separat i varukorgen.
Leveranstiden är i vanliga fall 3-7 arbetsdagar, om inget annat anges för produkten.
Vi levererar dina produkter till den leveransadress som du angav i din beställning. Det är ditt ansvar som köpare att uppge korrekt leveransadress.
Produkter inköpta via Stoppa sosseriet levereras endast till leveransadresser inom Sverige, Finland, Danmark och Norge.
Ångerrätt och reklamationNär du handlar från Stoppa sosseriet har du enligt lag rätt att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller 14 dagar från det att du tagit emot varan enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Ta kontakt med oss på info@stoppasosseriet.se för mer information om hur du går vidare, och kom ihåg att bifoga ordernumret i din kontakt med oss.
Återbetalningar sker automatiskt med samma betalningsmetod som användes för att betala för dina produkter. Om betalningen skedde genom förskottsbetalning kommer återbetalningen att göras till det konto som betalningen gjordes från. Vid behov kan vi därför behöva be dig om dina kontouppgifter.Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga. Om du upptäcker något fel på en vara ska du som kund utan förhinder kontakta info@stoppasosseriet.se. Kom ihåg att bifoga ordernumret i din kontakt med oss.
För att Stoppa sosseriet ska kunna godkänna en reklamation så ska klagomål framföras inom två månader från det att du mottagit varan.
Stoppa sosseriet förbehåller sig rätten att neka en reklamation.
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.